Egészség

Motivációk minden napra, amelyek segíthetnek a fogyásban

Bárkivel előfordulhat, hogy hiába szeretne lefogyni, sikeresen diétázni, rendszeresen sportolni, valahogy nem jön neki össze. Valószínűleg az alacsony motiváció is közrejátszhat ebben. Hogy mindig legyen valami, ami jelzi, ne adjuk fel, íme néhány motiváció minden napra, amelyek segíthetnek a fogyásban, az életmódváltásban, a célunk elérésében.

Hagyjuk elöl a sportfelszerelésünket. A futónadrágot, a súlyzókat, az edzőcipőket. Ha látjuk, eszünkbe juthat, hogy mozognunk kellene, ha szem előtt van, nehezebb figyelmen kívül hagyni, hogy aznap még nem sportoltunk egy percet sem. Vagy készíthetünk egy perselyt magunknak, amibe beledobunk mindig annyiszor száz, esetleg ezer forintot, ahány kilót fogytunk. És pár hónap múlva megjutalmazzuk belőle magunkat egy szép ruhával, cipővel, táskával, bármivel.

Fotó: iStock.com/dolgachov

Fotó: iStock.com/dolgachov

Ugyancsak egy befőttesüvegre lesz szükségünk: tegyünk bele cetliket, amikre különböző gyakorlatokat írunk fel magunknak. Például „15 fekvőtámasz”, „20 négyütemű”, „30 felülés” és így tovább. Tegyük olyan helyre, ahol sűrűbben megfordulunk, és mindig, amikor meglátjuk, húzzunk ki belőle egy cetlit, és végezzük el az azon található feladatot. Az öntapadós cetlik is jól jöhetnek: írjunk rájuk motivációs idézeteket, mondatokat, és tegyük ezeket is jól látható helyre, a tükörre, a hűtőre, a fürdőszoba falára.

Csomagoljunk előre ételt magunknak – a dobozokra akár azt is ráírhatjuk, hogy melyiket mikor kell elfogyasztanunk, és hány kalóriát tartalmaznak. Ezzel segítünk magunknak követni, éppen hol tartunk, másrészt motiválhat abban, hogy rendszeresen együnk olyasmit, ami egészséges, ami belefér az általunk követett étrendbe.

Beszéljünk a sikereinkről

A sikereinket pedig ne csak magunknak raktározzuk el, hanem meséljük el a barátainknak, ismerőseinknek. Ha beszélünk róla, a mások reakciója, elismerése arra ösztönözhet bennünket, hogy folytassuk tovább azt, amibe belekezdtünk.