Egészség

Az 5 legegészségesebb reggeli – Így töltsük fel magunkat megfelelő tápanyagokkal a nap elején

Igen, régóta tudjuk, hogy a reggeli a legfontosabb étkezés. Az viszont egyáltalán nem mindegy, mit eszünk a nap elején, hiszen ez meghatározza produktivitásunkat, hangulatunkat, de azt is, hogy a nap további részében mennyit fogunk enni.

Nem csoda, ha belefulladunk a sok tévhitbe, superfoodba, ellenjavallatba, és inkább lecsapunk egy friss péksütire munkába rohanva. Nem kell többet emiatt szoronganunk: a következő öt kipróbált fogás garantáltan jó választás, és egyáltalán nem bonyolult, drága vagy ízetlen ételekről van szó!

Tojás

Szerencsére elmúltak már azok az évek, amikor azt hittük, a tojás rosszat tesz koleszterinszintünknek. Azóta bebizonyosodott, hogy kifejezetten hasznos: a tojásfehérje tulajdonképpen fehérje, amire izmainknak van szüksége, a sárgája pedig a jó zsírok mellett rengeteg ásványi anyagot is tartalmaz. Ráadásul finom és változatosan elkészíthető ételről van szó: lágytojás, tükörtojás, rántotta, főtt tojás, frittata, omlett… A hét minden napjára jut egy izgalmas tojásos fogás, amit kiválóan kombinálhatunk zöldségekkel, húsfélékkel, teljes kiőrlésű gabonával, de akár gyümölcsökkel is (lásd az isteni banánpalacsinta receptjét)!

Fotó:iStock.com/ denizya

Fotó:iStock.com/ denizya

Chiapuding

Nagyon-nagyon magas rost-, fehérje-, omega-3- és ásványianyag-tartalmának köszönhetően kevés jobb napindító van, mint a chiamag. Keverjük össze 1-1 arányban zabpehellyel, hagyjuk növényi tejben állni egy éjszakát, és fogyasszuk gyümölccsel, olajos magvakkal. A chiamag eltelít és segíti az emésztést, így ebédig biztosan nem fogunk nassolni!

Zabkása

A chiapuding téli testvére: főzzünk zabkását növényi tejjel, ízesítsük mézzel, gyümölcsökkel. A finom, meleg kása nagyon jó hatással van gyomrunkra, és hangulatunkat is garantáltan feldobja. Keverhetünk bele reszelt almát és fahéjat, de nagyon finom banánnal és mandulával vagy meggyel és mákkal is. Igazi téli ízvilágot kapunk, ha diót, narancsot, almát és fahéjat teszünk bele!

Avokádó

Az avokádós pirítós az Instagram sztárja, de egészséges mivoltával vitatkozni nem lehet. A benne található jó zsírok és rengeteg rost kiváló napindító! Ráadásul a tojáshoz hasonlóan ez is nagyon változatos alapanyag. Smoothie-kba is tehetjük, hogy krémesebb állagot kapjunk, csokipudingot készíthetünk belőle, de sósan is fogyaszthatjuk. Vékony szeleteket tegyünk túróval megkent pirítósra, vagy készítsünk belőle guacamolét – ne felejtsük el, hogy az avokádó legjobb barátja a lime, amiből pár cseppent ráfacsarva fantasztikus kombinációt kapunk!

Fotó: iStock.com/bhofack2

Fotó: iStock.com/bhofack2

Smoothie

Ha rohanunk, a smoothie-k jó barátaink lesznek, hiszen pár perc elkészíteni őket, viszont ezután elég kulacsunkba vagy fedeles poharunkba tölteni, és már vihetjük is magunkkal. Sajnos könnyű belőlük igazi cukorbombát készíteni, éppen ezért kezeljük az interneten talált recepteket óvatosan. Kevés gyümölcsöt, sok zöldséget tegyünk bele, vízzel vagy növényi tejjel keverjük gyümölcslé helyett. Tehetünk bele extrákat: fehérjeport, mandula- vagy kókuszvajat, de olajos magvakat is, így nemcsak szénhidrát és vitamin lesz benne, hanem egy teljes értékű étkezés minden tápanyaga is.