Egészség

3 jel, hogy vissza kéne vennünk a cukorbevitelünkből

A cukor magában még nem az ördögtől való, de ha túl sokat fogyasztunk belőle, nagyon rossz hatással van a szervezetünkre. A testünk jelez nekünk, ha túlzásba visszük a fogyasztását, csak oda kell figyelnünk a jelekre!

A diétázók általában úgy kerülik a cukrot, mint a tüzet, pedig kis mennyiségben semmi baja nem lesz a szervezetünknek tőle. Napi egy evőkanál cukrozott mogyoróvaj még segít is a fogyókúrában, a gyümölcsöket pedig eszünkbe se jusson kiiktatni a cukortartalmuk miatt – sőt, még akkor sem dől össze a világ, ha ne adj’ isten egy kockacukorral isszuk a kávénkat reggelente. Ha azonban sokat fogyasztunk a cukorból, az hosszú és rövid távon is komoly egészségügyi problémákat jelenthet, kezdve a fogszuvasodástól a hízáson át a cukorbetegség kialakulásáig. A szervezetünk az alábbi módokon jelez akkor, ha túl sokat fogyasztottunk ebből az ördöginek tartott anyagból.

Fotó: iStock.com/Magone

Fotó: iStock.com/Magone

Folyton kívánjuk a cukros dolgokat

A cukor egy bizonyos szinten addiktív – persze nem annyira, amennyire mondjuk az alkohol vagy a cigaretta, de rá lehet szokni, hogy mindennap bizonyos mennyiséget viszünk be a szervezetünkbe. Ezzel csak akkor van baj, ha minden egyes nap nagyon kívánjuk is a cukros dolgokat, ez ugyanis azt jelzi, hogy túl sokat fogyasztunk belőlük.

Sokszor lemerülünk napközben

A cukor képes hirtelen felnyomni az inzulinszintünket, de amilyen hirtelen ezt megteszi, a vércukorszintünk olyan gyorsan le is tud zuhanni. Ekkor pedig fáradtnak és kedvetlennek érezhetjük magunkat. Ha minden különösebb ok nélkül belefutunk ilyenekbe napközben, gyanakodhatunk, hogy túl nagy adag cukrot fogyasztunk.

Kipattog az arcunk

Ha túl sok cukrot fogyasztunk, az nem a csípőnkön, hanem az arcunkon fog elsőként meglátszani. A semmiből előbukkanó pattanások bizony azt jelezhetik, hogy túl magas a cukorbevitelünk. Mindennek az inzulinlökethez van köze, amely megbolondítja a hormonháztartásunkat, és pattanásokat eredményezhet.