Egészség

A legjobb relaxációs technika

A szakemberek szerint nem az a baj, hogy túl sok stressz ér bennünket, hanem az, hogy nem tudjuk kezelni ezt. Nem ismerjük az feszültséggel való megküzdés képességét.

Van azonban egy jó hírünk. Remek technikákat ismer ma már a pszichológia, s nem is olyan nehéz megtanulni őket.

shutterstock_562581232

Lássuk a leghíresebbet.

Ez nem más, mint az autogén tréning.

A módszer lényege, hogy a rendszeresen, tréningszerűen végzett gyakorlatok segítségével, amelyek célja a belső koncentráció, önmagunkra irányuló passzív figyelem megteremtése, létrehozzuk a pszichés és szomatikus (testi) ellazultságot. Az autogén tréning tanulási szakaszában képzett terapeuta segítségével és ellenőrzése alatt folynak a gyakorlatok, amelyeket a páciensek egyre inkább önállóan végeznek. A tanulási fázis végeztével az autogén tréning napi gyakorlata beépül az életedbe, biztosítva az elért eredmények állandóságát.

Olyan esetekben, amikor a testi betegség hátterében az orvosi vizsgálatok nem találnak szervi eltérést, feltételezhető, hogy pszichés feszültség jelenik meg ilyen formában. Leggyakoribb ilyen problémák: a vérkeringési zavarok, az idegi eredetű szívritmuszavarok, a vérnyomás-ingadozások, az asztma, az idegi gyomorpanaszok, a nemi szervek funkciózavarai, bizonyos fejfájások, koncentrációs zavarok. A pszichoszomatikus zavarok mellett leginkább a szorongásos tünetek széles skálája.

Nem csak önismereti céllal, hanem valamilyen betegségből történő gyógyulás érdekében is érdemes elsajátítani a módszert.

Az autogén tréning gyakorlatai:
1. az elnehezedés – nehézség érzet.
2. az átmelegedés – melegség érzet.
3. a szív gyakorlata
4. a légzés gyakorlata
5. a napfonat gyakorlata
6. a homlok hűvösségének gyakorlata

Az autogén tréning elsajátításának eredményeképpen, rövid idő alatt mélyebb és nyugodtabb a pihenés, nő a fizikai tűrőképesség, a pszichés feszültségtűrés, fokozódik a teljesítmény, fejlődik az önismeret.