Otthon

Szoktál az interneten vásárolni?

Online megrendeled, elküldik, aztán sorban állsz érte

Ezer árucikkből tíz éve még csak hatot vettünk interneten keresztül. Ez a szám az idén már eléri vagy meghaladja az ötvenet.

Ez majdnem tízszeres bővülés. Ha van ilyen, akkor az „átlag magyar” havonta egyszer rendel valamit egy e-boltból, és ilyenkor kicsivel többet költ 10 000 forintnál.

shutterstock_4925632_resize

A csehek gyakrabban rendelnek, és százezer forinttal többet költenek évenként, mint mi.

Az amerikaiak hetente vásárolnak a neten, ötödük ennél is gyakrabban, szinte naponta. Az internet azokat is befolyásolja vásárlásukban, akik valamiért ragaszkodnak ahhoz, hogy végül hagyományos boltban-áruházban szerezzék be a nekik kellő dolgokat. Az óceán másik partján azt várják, hogy tartani tudják az évenkénti 10%-os bővülést, de ezt nem bízzák a véletlenre: rengeteg akcióval és kedvezménnyel csábítják a boltokból a netre a vásárlókat.

Érdekes, de a nyugat-európaiak nagyon belelendültek az online shoppingolásba, szorgalmasabban költik így a pénzüket még az amerikaiaknál is. 32% már vett valamit a neten, ami viszont jócskán lemarad az ázsiaiak 42%-os próbálkozásától. Mivel ebben a számban az újszülöttek és az aggastyánok is benne vannak, azt lehet mondani, hogy ott kevés felnőtt nem élt még ezzel a lehetőséggel.

A magyarok kedvét elsősorban az korlátozza, hogy nehezen jutnak a leszállított megrendelésekhez. A csomagátvevő pontoknál is van sorban állás, mert többre lenne igény, de a munkaerőhiány miatt nem tudnak hozzájuk alkalmazottakat felvenni. A házhozszállítás drága, így aztán legtöbbünk – mint „a régi szép időkben” – ismét csak abban a postahivatalban találja magát, amit már annyira el akart felejteni.

Vagy, bemegy egy gyártó kis boltjába, mert szereti, ha van személyes kapcsolata azzal, aki a céget képviseli. Mi, magyarok, ilyenkor szeretünk fizetni, és azt is inkább készpénzzel.