Konyha

Új sorozat a szuperélelmiszerekről

Mik azok a szuperélelmiszerek, mire jók, hogyan juthatunk hozzájuk és miket készíthetünk belőlük?

Kezdjük is az elején, hogy mik is azok a szuperélelmiszerek. Azokat a természetes formájukban a legtöbb jótékony hatással bíró élelmiszereket (zöldségek, gyümölcsök, magvak, csonthéjasok, növények) nevezzük így, melyek adalékanyag-mentesek. Valamennyi szuperélelmiszerről elmondható, hogy jelentősen csökkenti a fáradékonyságot, és jó hatással van a potenciálra, vagyis energizál. Emellett a szervezet fizikai és szellemi frissességét elősegíti, ezzel az általános közérzetet javítja.

szuperélelmiszer1

Ezekből következik, hogy vitaminokban és ásványi anyagokban, illetve antioxidánsokban, valamint rostokban és tápanyagokban gazdagok. Ezek után talán nem meglepő, hogy sok betegség kialakulását megelőzik és lassítják az öregedést, ráadásul már kis mennyiségben is hatásosak.

Nem kell elsősorban olyan élelmiszer növényekre, zöldségekre, gyümölcsökre gondolni, melyek nagyon drágák és nehezen hozzáférhetőek, többségük hazánkban is elérhető, ráadásul egyre jobb minőségben. Ilyenek például a sárgabarack, a paradicsom, a brokkoli vagy éppen a káposzta, a spenót, illetve a dió, a meggy és a lencse is.

Innen folytatjuk a jövő héten.