Stílus

Nyolc magyar tervező mutatkozik be a divatvilág fővárosában, Milánóban

Egyedülálló lehetőséget kaptak a magyar divattervezők.

A Magyar Divat & Design Ügynökség és a Camera Nazionale della Moda Italiana közös mentorprogramjának következő lépéseként nyolc magyar márka mutatja be legújabb kollekcióját február 20. és 24. között, a Milan Fashion Week alatt. A tervezők az állandó kiállítás mellett, február 22-én egy közös divatshow keretében mutatkozhatnak be a nemzetközi divatszakma és sajtó számára.

(Forrás: youtube)

(Forrás: youtube)

2018 augusztusában stratégiai megállapodást kötött a Magyar Divat & Design Ügynökség a Camera Nazionale della Moda Italiana-val, melynek köszönhetően a nemzetközi szinten is első számú divatkamara három éven keresztül stratégiai partnerként támogatja a magyar divat fejlődését. A mentorprogramba az alábbi márkák kerültek kiválasztásra: Abodi, Artista, Celeni, Cukovy, Elysian, Je Suis Belle, Tomcsanyi, Zsigmond Dora menswear.

Az olasz mentorok tavaly több alkalommal is Budapestre látogattak és személyes konzultációk során készítették fel a tervezőket a nemzetközi színtéren való megjelenésre. Decemberben a nyolc márka Milánóba utazott, hogy részt vegyen a kamara által szervezett szakmai előadásokon, workshopokon és gyárlátogatáson.

A milánói divathéten 8 magyar tervező mutatkozik be. Fotó: youtube

A milánói divathéten 8 magyar tervező mutatkozik be. Fotó: youtube

Az együttműködésnek köszönhetően a magyar márkák egyedülálló lehetőséget kaptak, hiszen a Milan Fashion Week hivatalos programjaként, a Spazio Cavallerizze impozáns épületében állíthatják ki kollekciójukat. A kiállítás egész héten ingyenesen látogatható, míg február 22-én egy kollektív bemutató keretében viszik el a magyar divat különleges és egyedi hangulatát a nemzetközi sajtó és divatszakma számára.

„Az ügynökség és a mentorprogram célja, hogy olyan márkák létrejöttét támogassa, amelyek nem csak a hazai, de a nemzetközi színtéren is megállják a helyüket. A program során a tervezők rengeteg hasznos gyakorlati tanácsot kaptak a mentoroktól, a Milan Fashion Week pedig egyedülálló platform számukra, hogy bemutatkozhassanak a divatvilág fővárosában. Hiszünk abban, hogy az együttműködésnek és a mentorokkal végzett közös munkának köszönhetőn egyre több magyar márka ér el nemzetközi sikereket, ezáltal Budapest is felkerül a divatvilág térképére” – emelte ki Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezetője.