„Anáék akalnak ed iszonúan dlága álamos autót” – újságolta a pici lányunk fűnek-fának az utcánkban.
Ha nem értetted volna gyerek beszédet: szeretnénk egy elektromos kocsit.
MINDENKI ERRŐL ÁLMODIK
Hát persze. Ki ne akarna? Csak éppen egy zsák pénz hiányzik hozzá. De, tagadhatatlan, nagyon tetszik. Kívül, belül. Főleg egy típus, de hogy melyik, azt nem mondhatom itt el, mert reklám lenne.
Mindenki ilyenről álmodik, és már a magyar autóvásárlók többsége is azt számolgatja, mikortól lesz gazdaságos ilyet vásárolni. Egyre több zöld rendszámos autó szaladgál hangtalanul a városban, ami arra utal, környezetkímélő a meghajtása. Hogy pontosan mennyi? 1.300 darab.
Sok ez vagy kevés? Döntsd el. A Magyarországgal összevethető nagyságú európai államokban ennyi elektromos kocsi van éppen: Görögország: 87 darab, Csehország: 703, Belgium: 3.647, Portugália: 4.073, Ausztria 6.764, Svédország: 7.083, Hollandia: 26.504. Csak, hogy lásd a csúcsot – Norvégia: 46.143 db.
ÉS ITT A CSODAGRAFIKON
A grafikon adatai 2011-ben indulnak, amikor még csak három jelentős márka volt az elektromos autók piacán: a Nissan Leaf, a Chevrolet Volt, és a Toyota Prius. Aztán egyre újabb gyártók és típusok léptek be, az egyik legutolsó, teljesen új szereplő a régi autógyártók között, az Amerikai Tesla, amely több iparágban is rendkívül újító, szinte forradalmi technológiákat terjeszt el éppen. Nem sok esélyt adtak neki, hogy egyáltalán meg tudja szervezni az autógyártást, és ha igen, eleget tud majd gyártani az igényeknek megfelelően. Sikerült?
Figyeld a grafikont, a piros színű csík jelzi a Tesla teljesítményét.
Kattints ide:
Csettintettél?