Konyha

Nassolás lelkiismeret-furdalás nélkül (Mandulás keksz)

Enni jó, ám a legtöbb embernek olyan a genetikája, hogy bizony könnyen meglátszanak rajta az evés örömei. Azonban sok étel elkészíthető szénhidrátszegény változatban.

Mandulás keksz

Kezdjük egy könnyen és gyorsan elkészíthető desszerttel, a mandulás keksszel. A manduláról kevesen tudják, ám viszonylag kevés szénhidrátot tartalmaz, illetve a koleszterin és nátriumtartalma is csekély. Ezért jó alap lehet például egy kekszhez, amit szinte a nap bármely szakaszában hajlamosak vagyunk fogyasztani.

mandulás.keksz1

Hozzávalók (egy doboz kekszhez):

400 g mandulaliszt

150 g eritrit

200 g vaj

egy teáskanál só

egy teáskanál mandulakivonat

másfél teáskanál vaníliakivonat

mandulás.keksz

Elkészítés:
Kenjünk be vajjal egy nagy sütőlapot, de előtte melegítsük elő a sütőnket 150°c fokra. Keverjük össze egy elég nagy tálban a mandulalisztet, az eritritet, és a sót, a mandulakivonatot , illetve a vaníliakivonatot. Ezután készítsünk kekszalakú formákat a tésztánkból és helyezzük azokat a kikent sütőlapra egymástól kétujjnyi távolságra. Első körben 5 percig süssük, majd fakanállal kicsit lapítsuk meg a formáinkat, és folytassuk még 15 percig a sütést, amíg aranyszínűek nem lesznek a leendő kekszeink. Az idő lejárta után vegyük ki a sütőformánkat a sütőből és pár percig abban hagyjuk hűlni a kekszeket, majd helyezzük egy tálra őket úgy, hogy érjék el az evéshez ideális hőmérsékletet.