Siker

Ne hagyjuk magunkat elgyengíteni a mindennapokban!

Nemrégiben a téli depresszió ellen kínáltunk egyszerűen kivitelezhető módszereket, ezúttal a fizikai és szellemi fáradtság leküzdésében segítünk.

1. Lazítsunk rendszeresen!
Amikor fokozódik a munkahelyi terhelés, nemcsak az alvás minősége romlik, hanem az immunrendszerünk sem hozza a csúcsformáját. Nem csoda hát, ha a baktériumok és vírusok meghűléssel ajándékoznak meg. Ha viszont minden reggel pár perc relaxációval kezdjük a napot, nem csöppenünk bele azonnal a rohanásba, és nyugodtan, erőnk teljében indíthatjuk a napi munkát. Amikor elhatalmasodik rajtunk a stressz, akkor is érdemes pár percre megállni, félrevonulni, és csakis arra figyelni, hogy mélyeket lélegezzünk.

Fotó: Pexels/ CCO License

Fotó: Pexels/ CCO License

2. Igyunk eleget!
Persze, ne cukros leveket, hanem vizet vagy cukor- és koffeinmentes gyümölcsteát. Ha naponta legalább két liter vizet elfogyasztunk, azzal a torkunkat is segítünk nedvesen tartani, így kevesebb esélyt adunk rá, hogy a légutainkban vírusok, baktériumok telepedjenek meg. Ha mégis megfáztunk, akkor is fontos, hogy a termelődő nyálkát feloldjuk az elfogyasztott rengeteg folyadékkal.

unsplash.com/Nik MacMillan

unsplash.com/Nik MacMillan

3. Legyen nyugodt az éjszakánk!
Az alváshiány is károsítja az immunrendszert, nem véletlenül mondják, hogy az apróbb betegségek a szervezet jelzései arra nézve, hogy pihennünk kellene. Célozzuk meg a napi legalább 7-8 óra nyugodt, mély alvást. Ha nehezen alszunk el, párologtassunk a hálószobában egy kevés levendulaolajat. A hálószobánk legyen hűvös és sötét, húzzunk zoknit (a lábak melegen tartása valóban segít az elalvásban), és egy órával lefekvés előtt kapcsoljuk ki az elektronikus eszközöket.

Fotó: iStock.com/different_nata

Fotó: iStock.com/different_nata

4. Készítsünk vitaminkoktélt!
A frissen préselt narancslé előállítása csak néhány percünkbe kerül, és máris egy nagy adag C-vitaminnal indul a nap. Ha kéznél van a gyümölcscentrifuga, pillanatok alatt készíthetünk répa-, alma- és ki tudja még, hányféle gyümölcs- és zöldséglevet. A koktélok változatosságának csakis a fantáziánk szabhat határt. Az áfonyalé a húgyúti betegségek megelőzésében és gyógyításában játszott szerepéről ismert, de antioxidánsai a védekezőképességünket is javítják.