Siker

Így számoljunk le az állandó aggodalmaskodással 3 lépésben

Már Platón, az ókori görög filozófus is felismerte, hogy az elme és a test szoros kölcsönhatásban van egymással. A legtöbb betegség visszavezethető valamilyen lelki okra, és olykor nem is a testi tünetet kellene kezelni, hanem az elfojtást, szorongást megszüntetni, ami kiváltja. Sajnos az aggodalom a mindennapjaink része, pedig rengeteg negatív hatása van – de íme néhány apró trükk, amit már ma elkezdhetünk gyakorolni azért, hogy végre szorongásmentes, boldog életet éljünk.

Döntsünk, és ne nézzünk vissza

Előfordult már, hogy egy döntésünk után legszívesebben visszakoztunk volna, és azon töprengtünk, vajon helyesen léptünk-e? Persze hogy előfordult! Mindenki múltjában található ilyen emlék, a jövőben azonban határozzuk el, hogy ha meghoztunk egy döntést, kitartunk melette, és nem rágódunk azon, mi lett volna, ha… Változtatni már úgysem tudunk a történteken.

Fotó:Pexels/CC0 License

Fotó:Pexels/CC0 License

Tartsuk gondolatainkat a mában

Életünk legnagyobb részében vagy a múlton kesergünk, vagy a jövőn aggódunk – de akkor mikor élünk igazán? Természetesen valamilyen szinten előre kell tervezni, azonban a legszükségesebb dolgokat leszámítva figyelmünket csak az adott napra koncentráljuk. Minden más várhat, és átkerülhet a „holnap baja” dobozba.

Készüljünk fel a legrosszabb forgatókönyvre

Ez elsőre furcsán hangozhat, hiszen épp az aggódással próbálunk leszámolni, azonban mégis sokat segíthet, ha szembenézünk a legrosszabb eshetőséggel. Ha valamitől nagyon szorongunk és félünk, gondoljunk bele, hogy mi a legrosszabb, ami történhet – elveszítjük az állásunkat, netán csalódást okozunk másoknak? Bármi is legyen, biztosan nem jelenti a világvégét. Sőt, minden bizonnyal fel fogunk állni belőle. Ha felkészülünk rá, máris nyugodtabban nézhetünk a dolog elébe.