Egészség

5 fűszer, számtalan jótékony hatás

A fűszerezés a főzés egyik sarkalatos pontja, hiszen el is ronthat egy ételt, de nagyon különlegessé is teheti azt. Akár otthon nevelgetjük a fűszernövényeinket, akár szárított, bolti változatot használunk, érdemes az egyes fűszernövények egészségügyi hatásaival is tisztában lennünk.

Bazsalikom

Ez a fűszernövény tele van vitaminokkal és ásványi anyagokkal. A leveléből készített főzet csillapítja a lázat, enyhíti a légzőszervi panaszokat, csökkenti a gyomorsavat, a puffadást, és serkenti az emésztést.

Koriander

A koriander gazdag vasban és magnéziumban, valamint erős antioxidáns hatású. Segíti a szervezet méregtelenítését és csökkenti a rossz koleszterin szintjét. Hányinger, puffadás ellen is bevethetjük, sőt a mentstruációs görcsöket is enyhíti.

Kömény

A köménymag kiváló forrása a B-vitaminnak, de emellet még rengeteg vitamin, valamint kálium, kalcium, vas és magnézium található benne. Elősegíti az emésztést, görcsoldó hatású, de tulajdonképpen az egész bélrendszerre jótékony hatással van.

Oregánó

Erős baktériumölő hatással bír, így gombás fetrőzések kiegészítő kezeléseként is hatásos lehet, emellet kiváló gyulladáscsökkentő – enyhíti a bélrendszeri gyulladásokat és a gyomorpanaszokat is. Magas az A- és C-vitamin-tartalma, valamint az egyik leggazdagabb ásványianyag-forrás.

Rozmaring

A rozmaring segítséget nyújt székrekedés, haspuffadás, hasmenés ellen, erősíti az immunrendszert, gyulladáscsökkentő és antioxidáns hatással bír, valamint gyomorfertőzéseknél is hatásos lehet. Sőt, illata, szagolgatása oldja a stresszt és javítja a memóriát.