Egészség

Így vészeljük át a korai sötétedést

Ahogy augusztus végétől elkezdenek rövidülni a nappalok, igyekszünk egyre inkább belekapaszkodni az utolsó napsütötte órákba, amikből sajnos az ősz és a tél közeledtével egyre kevesebb van. Az óraátállítás után pedig bizony előfordul, hogy már délután 4 órakor is félhomályban ücsörgünk az irodában. Ez az időszak a kedvünkre sincs túl jó hatással, gyakrabban érezzük lehangoltnak, depressziósnak magunkat. Íme néhány ötlet, ami segíthet átvészelni ezt az időszakot.

Fényterápia

A lehangoltság egyik oka az is, hogy nem jutunk elegendő fényhez, pedig szükségünk lenne rá, így ilyenkor érdemes kipróbálni a fényterápiát. Számos bizonyíték van rá, hogy a fényterápia jót tesz a bőrnek, és elősegíti például a sebgyógyulást és javítja a hangulatunkat. A szakemberek szerint már napi 20 perc is segíthet, hogy megússzuk a téli lehangoltságot.

Fotó: Unsplash/ Alisa Anton

Fotó: Unsplash/ Alisa Anton

Szorítsunk időt a sportra

Bár sötétben és hidegben még a szokásosnál is nehezebb rávenni magunkat a rendszeres edzésre, ilyenkor különösen fontos lenne. Hiába vágyunk az otthonunk melegére és nyugalmára, a hangulatunk és a szervezetünk igazán hálás lesz, ha áldozunk egy kis időt a sportra.

Aromaterápia

Mindannyian megtapasztaltuk már egy hosszú nap végén egy csodás fürdő relaxáló hatását. Legközelebb, ha a nap végén el akarunk lazulni a kádban, adjunk a vízhez pár csepp illóolajat. A legjobb a levendula vagy a jázmin, de állítólag a nyárfa is sokat javíthat a rossz hangulatunkon.

Szedjünk D-vitamint

A szervezetünknek szüksége van megfelelő mennyiségű D-vitaminra, a napfény hiánya azonban ezt megvonja tőlünk, így érdemes rásegíteni, és pótolni a hiányzó vitaminokat.