Egészség

Változtassunk az edzésen a látványosabb eredmény érdekében

Végre elhatároztuk, hogy rendszeresen edzünk, majd hetekkel később már semmi kedvünk, mert nem látjuk az eredményét? Ez sajnos könnyen előfordulhat. Ekkor se adjuk fel, csak valószínűleg valamit változtatnunk kell a gyakorlatokon, mert amit addig csináltunk, már nem okoz látványos változást a testünkön.

Merthogy az eredménytelenség sajnos könnyen vezethet a feladáshoz, de ne dobjuk be ilyen könnyen a törülközőnket! Inkább gondoljuk végig, hogy sportolás közben miből mennyit csinálunk, milyen feladatokat hányszor ismétlünk – majd azon is gondolkozzunk el, hogy mi az, amin változtatni tudunk. Mutatjuk, milyen szempontok szerint érdemes az edzésünkön változtatni!

Idő

Ha bizonyos gyakorlatokat időre végzünk, hosszabbítsuk meg az intervallumot. Ha például eddig 30 percet futottunk, emeljük fel 45 percre, majd 60 percre, és így tovább. Eleinte talán elég, ha csak egy kicsit többet futunk, feszegessük bátran a határainkat.

Fotó: Unsplash/ Hàn Vi Phạm Thị

Fotó: Unsplash/ Hàn Vi Phạm Thị

Gyorsaság

A másik dolog, amin változtathatunk, az a gyorsaság. Persze ez is inkább a kardioedzések esetében alkalmazható. Vagyis futhatunk, úszhatunk, bringázhatunk gyorsabban, vagy iktassunk be gyorsabb szakaszokat a megszokott tempónk mellé. A táv végét pedig nyugodtan „megnyomhatjuk”, utána úgyis jön a nyújtás, a levezetés.

Nehézség

Emeljük a súlyokat, vagyis azok nehézségét. Ha eddig egykilós vasakat emelgettünk, váltsunk másfél kilóra, erről kettőre, és így tovább. De akár a lábunkra is erősíthetünk súlyokat, hogy azokkal fussunk, tekerjünk. És ha már az emelgetéseknél tartunk: az egyes gyakorlatok sorozatán is változtathatunk, ha eddig 3 x 10-et csináltunk, legyen mostantól 3 x 15 vagy 4 x 10 – ez már tőlünk függ.