Siker

Rituálék a reggeli szorongás ellen

A reggeli idegesség, az előttünk álló nap, programok és problémák miatti feszültség könnyen rányomhatja a bélyegét a délelőttünkre vagy az egész napunkra. A legtöbbünknek megvan a bevált receptje az ilyen helyzetekre, amik vagy működnek, vagy csak reméljük. Egy kis szervezettség, egy kis rendezettség azonban csodákra lehet képes – íme néhány tipp, amivel csökkenthetjük a reggeli szorongásunkat az aznap várható feladatokkal és kihívásokkal szemben.

Legyünk hálásak

Ne feledjünk hálát adni mindenért, ami jó dolog csak van az életünkben. A legapróbb dolgokért is. Például legyünk hálásak az egészségünkért, a családunkért, az életünkért, de akár a meleg vízért vagy a kényelmes ágyért is köszönetet mondhatunk, ha az tesz bennünket boldoggá. A lényeg, hogy elteljünk pozitív gondolatokkal és érzésekkel a hála által.

Vegyünk mély lélegzetet

Mindössze néhány percig lehet szükséges a koncentrált légzés, amely segíthet ellazulnunk testileg, lelkileg, szellemileg. Felébredünk, megnyugszunk ettől a néhány mély lélegzettől, s utána már minden bizonnyal higgadtabban állhatunk neki az aznapi feladatok elvégzésének.

Forrás: Picjumbo/Viktor Hanacek

Forrás: Picjumbo/Viktor Hanacek

Egy kis mozgás

Akármilyen nehezen is mozdulunk ki az ágyból, miután felkeltünk, mozgassuk át a tagjainkat, végezzünk néhány egyszerű, átmozgató gyakorlatot, hogy a testünk, az izmaink is gyorsabban felébredjenek. A reggeli tornától frissebben indulhat a napunk.

Tűzzünk ki egy célt aznapra

Ez a cél lehet például, hogy sorrendet állítunk fel az aznapi teendőink között, kiválasztjuk, mi az, ami nem tűr halasztást, és melyiket nem szükséges mindenképp megcsinálnunk. Majd koncentráljunk a fontos dolgokra, és ne görcsöljünk a problémák miatt! Rendezzük a gondolatainkat, készüljünk fel az egész napra szellemileg is. Aztán egy utolsó nagy levegő, és indulhat is a nap!