Egészség

Eddzünk esténként – így változhat meg az életünk

Valójában bármelyik napszak alkalmas lehet az edzésre, csak tudjunk rászánni elegendő időt. Ha nem szeretünk korán kelni, és napközben is rohanunk, az este tökéletes lehet egy kis testmozgásra. Ráadásul pozitív változásokat is eredményezhet az életünkben, mégpedig ezeket.

Sokunknak nem való a korán kelés, mert kinek van kedve egy órával hamarabb kibújni az ágyból, hogy aztán kilométereket fusson, és izzadjon? Szerencsére a hétalvó mormotáknak is megvan a lehetőségük a testmozgásra, mégpedig az esti órákban – munka után, a gyerekek már otthon, mi pedig a közeli edzőteremben nyugodtan emelhetjük a súlyokat, vagy róhatjuk a köröket a parkban, futópályán. S hogy ez miért jó nekünk? Tudniillik az esti edzéseknek is megvan a maguk pozitív befolyása az életünkre.

Jobb alvás, hatékonyabb edzés

Ilyen például, hogy garantáltan jobbat fogunk aludni. Hiszen az egész napos munka miatt szellemileg már biztos fáradtak vagyunk, az edzés után a testünk is kellemesen fáradt lesz – ennél optimálisabb állapotot el sem lehet képzelni, hogy egy jót aludjunk. Főleg, ha másnap szombat…

Fotó: Pexels/ CCO License

Fotó: Pexels/ CCO License

Ráadásul az esti edzéssel már nem kell annyira sietnünk, mint ha reggel sportolnánk. Akkor még ott van előttünk az egész nap, sietünk a reggelivel, vagy hogy ne késsünk a munkából. De este mi más dolgunk lenne, mintsem még plusz fél órát nyújtsunk, vagy beüljünk a szaunába egy kicsit izzadni az átmozgató edzés végén.

Egy felmérés szerint azoknak az embereknek, akik esténként sportolnak, alacsonyabb a vérnyomásuk (körülbelül 15 százalékkal), mint azoknak, akik reggelente edzenek. Egy másik felmérés szerint pedig az este sportolók 20 százalékkal jobban, erősebben, kitartóbban edzenek, mint mások, ami többek között azt is jelenti, hogy több kalóriát égetnek.