Csillagok

A hízás az új trend

Míg évekkel ezelőtt a csontsovány volt a divat, végre jó irányba látszik változni: a plus size modellek mellett helyet kapnak a sportosan telt lányok is, sőt! Úgy néz ki, a hízás a legújabb trend.

Jolene Nicole Jones egykor nagyon odafigyelt a súlyára, már túlságosan is. Majdhogynem anorexiásként éheztette magát, és edzett megszállottan. Az eredmény nagyon vékony test lett, és egy magányos, örömtelen élet. Jolene végül úgy döntött, a kockás hasa nem teszi boldoggá, jobban örülne, ha ihatna egy korsó sört a barátaival, vagy túrázni indulhatna, ezért abbahagyta az éhezést, elkezdett egészségesebben táplálkozni, és testépítőből testbarát lett. Úgy érzi, így talált magára, boldogabb, mint valaha, pedig elképesztően vékonynak már nehéz lenne nevezni.

Nézd, milyen sokat szedtem fel!

Mintha a nők ráébredtek volna, hogy fogyni bizony könnyű: elég éheztetni magunkat, addig kardiózni, amíg össze nem esünk, és a végeredmény kiálló csontokban mérhető. A mai fiatalok most már inkább izmosak és formásak akarnak lenni, nem pálcikavékonyak. A női magazinok szerint az erős az új vékony, azaz a lányok arra büszkék, ha sportos, erős izomzatot fejlesztenek ki, és szép teltek lesznek. Emellett persze ugyanúgy hangsúly van az egészséges táplálkozáson, de az nem az éheztetés, inkább az izomtömeg-növelés irányába mutat. Az Instagramon megjelentek a #gainingweightiscool és a #screwthescale hashtagek, és egyre többen osztják meg büszkén hízásuk történetét. Az pedig, hogy a mérleg hány kilót mutat, végre nem lett egész napos, lelkiismeretfurdalással töltött önutálatbuli forrása, és ez így van jól.

Fotó: iStock.com/william87

Fotó: iStock.com/william87

Látványos változás

Persze nem lehet csak úgy megizmosodni, megvannak hozzá a megfelelő gyakorlatok, az „okos edzés”, és eleget is kell enni hozzá. Talán hátrébb szorulnak az éheztetős diéták, és végre nyugodtan bűnözhetnek a lányok, maximum átdolgozzák a pocakot az edzőteremben. Egy kis husi, 2–3 kiló plusz izom látványosan szebbé teszi őket, de ami még inkább, az a szigorúság feladása, vagy legalábbis a gyeplő lazábbra engedése. Nehéz szépnek látni egy mégoly gyönyörű nőt is, akinek az arcára van írva, hogy naponta ötszázszor kalkulálja át a kalóriatáblázatát. Az új, hízós divat követői őszintébben, szélesebben mosolyognak, mert többet esznek, átgondoltabban, örömtelibben sportolnak, a fenekük kerekebb, és örülnek annak, hogy a testük nő, és nem épp fogyatkozik.

Akik tényleg hízni szeretnének

A fogyókúra lázában égő divat- és sztárvilág hívei még nemrég is teljesen elképedtek volna azon a lányon, aki arról panaszkodik, hogy túl vékony, képtelen hízni, és így nem érzi elég nőiesnek magát. Minél vékonyabb volt, és elszántabban fogyókúrázott valaki, annál nagyobb sikerek várhattak rá, legalábbis elméletben – mert gyakorlatban sajnos gyakrabban kötöttek ki az intenzív osztályon vagy a pszichiátrián. Az új trendnek hála legalább a magukat túl vékonynak tartó nők is hasznos tippeket kapnak, hogyan növelhetik meg a méreteiket. Az egészséges, táplálékdús étrend és az izomfejlesztő gyakorlatok, az edzőtermi tanácsok mindenkinek segítenek abban, hogy úgy legyen nőies, formás, ahogy neki tetszik. Amíg az izomnöveléshez nem használ káros szereket, és nem esik át a ló túloldalára, addig az izomtövegnöveléses életmód, az örömteli, nem túl megerőltető edzés csak jót tehet mindenkivel.

Fotó: iStock.com/ jacoblund

Fotó: iStock.com/ jacoblund

Hogyan hízzunk egészségesen?

Aki nem ledobni, hanem felszedni szeretne néhány kilót, annak majdnem akkora körültekintéssel kell hozzáállnia az étrendjéhez, mint a fogyókúrázóknak. Az egészségtelen, cukortól, tartósítószertől hemzsegő gyorsételek, édességek nem jelentenek jó irányt. Kezdetnek látogassunk el az orvosunkhoz, és csináltassunk vérképet, hogy kiderüljön, van-e valamilyen vitamin- vagy ásványianyagpótlásra szükség, nem áll-e valamilyen hormonprobléma a fogyás mögött. Ha minden rendben, együnk sok, teljes kiőrlésű lisztből készült pékárut, tésztát, de ne felejtsük el a zöldségeket, gyümölcsöket, kalóriadús olajos magvakat sem. Igyekezzünk legalább naponta ötször étkezni, és étrendünk legyen húsban, fehérjékben, tejtermékekben, tojásban gazdag, hiszen ettől nőnek majd az izmaink. Az edzőteremben felejtsük el a kardiózást, és szakértő segítségével kezdjünk el fokozatosan izomtömegnövelő gépeket használni, súlyokat emelni, szabadgyakorlatokat végezni, és ha az edzéstől megnövekedik az étvágyunk, ne fogjuk vissza magunkat. Teltek ÉS formásak nem a korlátlan esti pizzázásoktól leszünk, hanem attól, ha izmokat építünk, és emellett helyesen, fehérjedúsan táplálkozunk.