Egészség

Tippek a futás szerelmeseinek kánikula idejére

Ebben a hőségben még egy dinamikusabb séta is megterhelheti a szervezetet, nemhogy az intenzív futás. Akik már edzettebbek, azokat kevésbé viselik meg a kánikulában lerótt kilométerek, de még nekik is érdemes ilyenkor szem előtt tartani néhány alapszabályt, amivel elkerülhetik a rosszullétet.

Inkább keljünk fel korábban

Szakértők szerint a kánikulában jobban tesszük, ha inkább a légkondicionált konditermet és a futópadot választjuk, de ha mégis a természetben szeretnénk kocogni, ezt mindenképp a még aránylag hűvös hajnali órákban tegyük. De tényleg hajnalban, ugyanis reggel 8-tól már rohamosan emelkedik a hőmérséklet.

Napvédelem

Még hajnali futás esetén is fontos a fényvédelemről gondoskodnunk. Hiába futunk árnyékban, a káros UV-sugarak úgy is ártanak a bőrünknek – kenjük be magunkat naptejjel, és ha tehetjük, viseljünk baseballsapkát is!

Fotó: iStock.com/Dirima

Fotó: iStock.com/Dirima

Futóruha

A nagy melegben felejtsük el az elasztikus, testhez simuló leggingseket és topokat. Válasszunk helyettük laza sortot és lenge felsőt, de a sportmelltartó is lehetőleg légáteresztő anyagból legyen. Zokniból is jó minőségűt viseljünk, ami hagyja szellőzni a lábainkat.

Intenzitás

Hiába tudunk lefutni 20 perc alatt 5 kilométert, a kánikulában inkább csökkentsük az intenzitást, sőt akár a távot is. Ne terheljük meg túlságosan a szervezetünket, mert azzal nagyobb károkat okozhatunk, mint amennyit a futásból egyébként profitálnánk.

Víz, víz, víz!

Sokan azért nem visznek magukkal folyadékot a futáshoz, mert kényelmetlen, nem tudják hol tárolni és zavarja őket. De ebben a hőségben ez nem lehet kifogás. Ilyenkor MUSZÁJ pótolni a folyadékot, ha más nem, köztéri kutaknál álljunk meg és igyunk néhány kortyot körülbelül 10 percenként.