Otthon

Utazni bárhová: a megismerés és a felfedezés élménye

Egyesek számára az egyhetes nyaralás jelenti az utazást, mások akár hónapokat is eltöltenek egy másik országban, hogy minél jobban megismerjenek más helyeket, más embereket. És vannak azok a bátor emberek, akik a kalandot is bevállalják, hogy aztán életünk végéig őrizgessék azokat a kincseket, amiket soha senki nem vehet el tőlük.

Szeretek utazni. Számomra az utazás akkor kezdődik, amikor kitaláljuk, hogy megyünk, hogy hová, mivel és mikor. Még akkor is, ha csak az ország másik felébe indulunk, még aznap visszajövünk, csak elintézünk valamit, de estére már hazaérünk. Az anyósülés a legjobb hely szerintem, onnan mindent látni, az utat, a forgalmat, a mellettünk elszaladó fákat, a házakat és az embereket. Mert autóval úgy a legjobb, ha áthajtunk a kisebb-nagyobb városokon és falvakon. Ha van mit nézni, ha nem sietünk. Az a lényeg, hogy úton vagyunk. A másik, amikor messzebbre megyünk. Külföldre. Talán repülővel. A szervezést, a jegy- és szállásfoglalást, a becsekkolást is élvezem, minden egyes percét az útnak, ami akkor ér véget, ha majd egyszer megint otthon leszünk. (Bárcsak még tovább maradnánk!)

Fotó: iStock.com/RossHelen

Átmeneti otthonra lelni

Szeretek új helyeket, más tájakat látni, felfedezni és összehasonlítani. Megtalálni a szállást, kitalálni, merre induljunk el megismerni azt a települést, ahol a következő napokat, heteket vagy akár hónapokat töltjük. Megtapasztalni azt a kultúrát, az ottani árakat, a szokásokat. Kialakítani egy új rutint, megtalálni azt a közeli kis kávézót, ahová reggel érdemes beugrani, ahonnan elindulhatunk, ahol három nappal később már mosolyogva köszönnek, és tudják, hogy milyen kávét iszunk, és cukor nélkül. Bejárni a várost, sétálni a végtelenségig, eltévedni és nagyokat nevetni. Rájönni, hogy hol rontottuk el, aztán másnap újra ugyanabba a hibába esni.

Ismerkedni

Szeretek más emberekkel találkozni. Szeretem, ahogy a kávézós elmagyarázza, mit érdemes megnézni, ahogy útba igazítanak az utcán, ahogy az étteremben megkérdezik, hogy kérünk-e desszertet, és ahogy az utcán valaki leszólít, hogy vegyünk tőle valamit, és mikor kiderül, hogy magyarok vagyunk, mond két mondatot a mi nyelvünkön, mert egyszer két szőke lány megtanította neki, hogy hogyan mondjuk mi azt, hogy „szép vagy”.

Fotó: iStock.com/littlehenrabi

Kalandozni

Vannak, akik még ennél is messzebb merészkednek, akik keresik a kalandot, az új kihívásokat. Akik nem elégszenek meg a szálloda vagy apartman kényelmével, hanem vadregényesebb élményekre vágynak, akik nem terveznek, csak elindulnak, hogy „majd lesz valahogy”, és nem néznek hátra, csak mennek, amerre a kedvük tartja, vagy az élet sodorja őket. A legizgalmasabb utazás az övék, tele élménnyel és tapasztalattal és megannyi emlékkel. Órák hosszat mesélik majd később, hogy mi történt velük, hogy milyen volt, amikor egy fillér nélkül maradtak még egy hónapot Spanyolországban, kölcsönautóval átutaztak Észak-Amerikán, a tengerparton aludtak Kubában, vagy egy hippikommunában laktak két hónapon keresztül Ausztráliában. Olyan kincseket őriznek ők, amiket soha senki nem vehet el tőlük.

A témával Munka, kaland, utazás címmel és sztárvendégekkel foglalkozik a Ridikül ma is 17 óra 10 perckor kezdődő adása. A stúdióban beszélget Rákász Gergely, L. Kelemen Gábor és Sarkadi Bence, valamint meglepetésvendég is érkezik hozzánk.

A tegnapi adást ezen a linken nézhetjük meg.