Kezdjük kicsiben
A legnehezebb ebben a helyzetben, hogy tárgyalnunk kell, csakhogy valószínűleg egy olyan emberrel ülünk le tárgyalni a helyzetről (ti. a főnökünkkel), aki nap mint nap ennél sokkal nehezebb ügyekben, nehezebb ügyfelekkel tárgyal, vagyis sokkal jobb benne, mint mi. Mégse féljünk beszélni vele, persze nem árt, ha felkészülünk előtte. Kezdjük kicsiben. Naponta többször kerülhetünk mi is olyan helyzetbe, amikor így vagy úgy, de tárgyalunk a kollégákkal, ügyfelekkel. Gondoljuk végig, hogy ezekben az esetekben mik a sikeres stratégiák, esetleg direkt keressünk ilyen helyzeteket, mielőtt időpontot kérünk a főnökünkhöz. Figyeljük, mik az erősségeink, mik a gyengeségeink ezekben a helyzetekben, és ha lehetőségünk van rá, tudatosan gyakoroljunk egy kicsit.
Fotó: Pexels/ CCO License
Kutassunk előtte
Mielőtt leülünk beszélni a főnökünkkel, végezzünk egy kis háttérkutatást. Próbáljuk meg megtudni például, hogy a hasonló beosztásban és munkaidőben dolgozó kollégáink körülbelül mennyit keresnek. Vagy keressünk rá a világhálón, hogy általában mennyit adnak máshol azért a munkáért, amit mi végzünk. Így konkrétabban ki tudjuk számolni, hogy mennyi emelést kérjünk, nehogy túlzásba essünk az összeggel kapcsolatban.
Gyűjtsük be az elismeréseket
Amikor már tudjuk, hogy hamarosan eljön az ideje a tárgyalásnak az emelésről, ne csak szemérmesen fogadjuk el a dicséreteket a kollégáktól, vezetőktől, hanem valahogy próbáljuk meg eljuttatni ezeket a főnökünk fülébe is. Merthogy nagyobb sikerrel járhatunk, ha már előtte több helyről is hallja, milyen jól dolgozunk, mennyire értékesek vagyunk a vállalat számára, mint ha csak mi mondanánk neki azon a bizonyos megbeszélésen.