Konyha

Strandmenü: idén kerüljük el a partmenti büféket, inkább csomagoljunk!

A strandon először persze lenyűgözi őket a víz, de legkésőbb a második napon minden gyereknél elkezdődik a kunyerálás. Csak egy gombóc fagyi, csak egy jégkrém, csak egy egész hűtőkocsinyi finomság kéne, de most azonnal! Jelszó: De anyuuuuu!

A nagy lazulás ne a mosdóban végződjön

A strandok melletti büfék, bódék kínálata igen széles. Előre csomagolt szendvicsek, helyben főzött főételek, lángos, palacsinta, gyümölcs és persze a fagyi. Ha nem akartok megszabadulni a pénzetek nagy részétől, és kiadós gyomorrontással a szobában feküdni, ha tehetitek, kerüljétek el ezeket a helyeket! Nem tudhatjátok, az őrült melegben és a napi tizenkét óra munkában a dolgozók mennyire figyelnek oda a higiéniára, a szabályokra. Használhatnak maradékot, adhatnak romlott húst, tejterméket, nem megfelelően megmosott gyümölcsöt, és még sorolhatnánk. Az előre csomagolt jégkrém még rendben van, azt nehéz is otthonról elvinni, de minden másra ott a jó öreg otthoni hűtőtáska.

Fotó: Unsplash.com/Patryk-Dziejma

Fotó: Unsplash/Patryk-Dziejma

Ha csak pár órára megyünk vízpartra, elég néhány szendvics, amiben nincs tejtermék, tojás, helyette zöldségek, nem gyorsan romló szalámi, esetleg lekvár. Jól jöhet még a főtt kukorica, és otthon sütött, tejmentes palacsinta, természetesen nem túróval töltve. Ha viszont egész napra megyünk vagy többnapos kirándulást tervezünk, és elkerülnénk a strandbüféket, nem árt felkészülni laktató ételekből is. Minden olyan ennivalót, ami hűtést igényelne, tegyünk hűtőtáskába, de még akkor is gondoljunk arra, hogy ahogy a hőmérséklet nő, úgy szaporodnak a baktériumok.

Ha kisgyerekről van szó, érdemes konzerv bébiételt magunkkal vinni, nagyobb gyerkőcöknek pedig valami olyat, amiben nincs nyers hús, sem hal, tojás, vagy tejtermék. A húsféléket érdemes megsütni, így felszeletelve akár szendvicsbe is beletehetjük őket, és evés közben nem kenjük össze magunkat zsírral. A csicseriborsó- vagy cukkinisaláta – gyerekeknek főtt tésztával keverve  – jó választás lehet, mert hidegen is ehető, ahogy az előre felszeletelt zöldségek, gyümölcsök is. A jól ismert lángost otthon is meg lehet sütni, egy tárolóban fokhagymát tenni mellé, s még hűteni sem kell, ehetitek napmelegen – a lángoshoz hasonló lepényeket, tésztaételeket mindig könnyű elpakolni és elfogyasztani. Arra azért figyeljünk, hogy ne együnk egész nap zsíros, olajos ételeket! Helyette próbálkozhatunk a grillezett fogásokkal, legyen szó akár húsról, akár zöldségekről, egészséges finomságokat készíthetünk. A grillezett kukoricát kötelező kipróbálni! (a szerk.) Nassolnivalónak otthon sütött, tojásmentes süteményeket, gofrit, kekszeket csomagoljunk, illetve jól tárolhatók és egészségesek az olajos magvak is.

Fotó: StockSnap.com/Dylan-Simel

Fotó: StockSnap.io/Dylan-Simel

Legyen elég vizünk!

Vízpartra vizet vinni? Igen! A strand mellett szinte csak szénsavas üdítőitalokat árulnak, amelyek lehűtve jóleshetnek ugyan, de hosszú távon a szénsav, a sok cukor rossz hatással van a szervezetünkre. Igyunk sokat, de akkor vizet vagy gyümölcslevet! Vihetünk otthonról is hűtőtáskában, vagy ha vásárolnunk kell, vegyünk szénsavmentes ásványvizet. Figyeljünk arra is, hogy a nagy melegben hirtelen ledöntött sok-sok hideg ital akár torokgyulladást is okozhat.