Siker

A sikeres emberek 7 szokása elalvás előtt

A legtöbben olvasunk, tévézünk vagy a neten böngészünk elalvás előtt. De mi a helyzet a sikeres emberekkel? Vajon van valamilyen lefekvés előtti szokásuk, ami hozzájárul sikereikhez?

A munkanap lezárása

Eljön az a pont, amikor el kell fogadni, hogy az adott nap véget ért, és nem görgetni tovább magunk előtt a velünk történteket. Engedjük el a munkát, és foglalkozzunk saját magunkkal és a családunkkal.

Olvasás

Megnyugtat, egy másik világba repít, és még a látókörünket is szélesíti. Nem is kell ezt túlmagyarázni, csak keressünk egy jó regényt, ami érdekel minket, és merüljünk bele.

Minőségi idő

A legfontosabb kapcsolatok fenntartásához ugyanis szükség van arra, hogy időt szánjunk a másikra. A családunkra és a barátainkra sose sajnáljuk az időt, vacsorázzunk együtt a nap végén, így biztosan jó érzésekkel térünk majd nyugovóra.

Fotó: Unsplash/ Cathryn Lavery

Fotó: Unsplash/ Cathryn Lavery

Az aznapi sikerek leírása

Jó érzés lesz kézbe venni egy tollat és számot vetni a mögöttünk lévő nappal. Rá fogunk ébredni, hogy büszkék lehetünk a teljesítményünkre, és hogy sikeres napot zárunk.

Tervezés és felkészülés a másnapra

Elalvás előtt üljünk le a naptárunkkal, és gondoljuk végig, hogy mi vár ránk holnap. Írjunk egy listát a teendőkről, a sorrendről, és másnap reggel már nem tanácstalanul fogunk nekivágni az új napnak, hanem kész tervekkel. Ha leírjuk, egészen biztosan nem ezen fogunk gondolkodni még elalvás előtt is, hiszen már mindent elintéztünk, jöhet a pihenés.

Képzeljük el a holnapot

Ne csak a terveket írjuk le, hanem képzeljük el, hogy a tervek jól is sikerülnek. Ha például prezentációt kell tartanunk, képzeljük el magunkat, amint állunk a kollégáink előtt, és magabiztosan beszélünk, amikor végeztünk, pedig mindenki gratulál. Vonzzuk be a sikereket!

Meditáció

Már csupán néhány perc meditáció is hozzájárul a fizikai és a mentális egészséghez, így érdemes ezt a szokást bevezetnünk az esti rutinunkba. A mindennapos nyüzsgés után ebben a rövid időszakban csak magunkra koncentrálunk és kizárjuk a külvilágot, segít majd feltöltődni, és nyugodtabban alszunk utána.