Egészség

4 étel, amit el kell kerülnünk, ha fogyni szeretnénk

Alapvetően azt szoktuk mondani, hogy együnk sok gyümölcsöt, pláne nyáron. Azonban ha arra törekszünk, hogy minél hamarabb veszítsünk a súlyunkból, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen gyümölcsöt eszünk. Jó, ha tudjuk, hogy melyek tartalmaznak akár olyan sok cukrot, mint egy csokoládé.

Eper kontra kajszibarack

Ebben a versenyben egyértelműen az eper a nyertes. Rostot, C-vitamint, sok vizet és kevés cukrot tartalmaz, ellenben a kajszibarackkal. Mértékkel természetesen azt is fogyaszthatunk, de a túl sok kajszibarack emésztési zavarhoz vezethet.

Fotó:StockSnap.io/Jamie Hamel-Smith

Fotó:StockSnap.io/Jamie Hamel-Smith

Sárgadinnye, görögdinnye kontra körte

A dinnye sok rostot és vizet tartalmaz, plusz a görögdinnye jól ismert vízhajtó hatásáról. Ezek a gyümölcsök segítenek eltávolítani a méreganyagokat a szervezetünkből és még a pattanásokkal, cellulitisszel is felveszik a harcot. A körte legnagyobb hátránya, hogy megakadályozhatják a belek munkáját és székrekedést okozhatnak.

Alma kontra szőlő

Az almák a legjobb gyümölcsök közé tartoznak. Tisztítják a fogainkat, nem tartalmaznak zsírokat és alacsony a cukortartalmuk. Rengeteg rostot tartalmaznak és ezzel a gyümölccsel is felvehetjük a harcot a narancsbőr ellen. Ezzel szemben a szőlő sok cukrot tartalmaz, a héját is nehéz megemészteni és a benne levő savak károsíthatják a fogzománcot.

Grépfrút kontra banán

A grépfrút amellett, hogy rendkívül jó immunerősítő, szuper zsírégető hatással is rendelkezik. Ezt a tulajdonságát pedig minden fogyni vágyónak ismernie kell. A grépfrútban található enzimek segítenek a kalóriák feldolgozásában. Banánt is ehetünk, de a benne levő cukor miatt jó, ha visszafogjuk magunkat, sőt, ha komolyan gondoljuk a diétánkat, akkor egy időre el is hagyhatjuk.