Te + Én

Rokon, szitter vagy panzió? Nyaraljunk felelős gazdiként

Mire végre megbeszéltük a főnökünkkel, a kollégáinkkal, az ovival, az iskolával, a nagyszülőkkel és a szomszéddal is, hogy hétfőn indulunk nyaralni, akkor téved a tekintetünk a sarokban csendben megbújó ketrecre, vagy jut eszünkbe, hogy akkor mégis hová tegyük a macskát. Szerencsére többféle lehetőség közül is választhatunk.

Gyerekkel és állattal utazni magában hordozza a komplett idegbaj lehetőségét. Jó előre gondoljuk meg, biztos vállalkozunk-e rá. Ha igen, nem kell megszervezni azt, ki vigyáz a kutyára-macskára, de cserébe állatbarát szálláshelyet kell keresnünk, útközben gondoskodnunk kell kedvencünk kényelméről, enni– és innivalójáról, csillapítanunk kell esetleges hányását, takarítanunk a pisijét, kezelnünk félelmeit, agresszivitását, vagy csak órákon át hallgatnunk az ugatást-nyávogást-csivitelést. Ha még sosem utaztunk az állatunkkal, gondosan szervezzünk meg mindent, mert ők egészen más szemszögből látják a nyaralást, például a tengerpartot, mint mi. Rutinos utazó állatokkal ritkán akad gond, de minden egyes szálláshelyet, partszakaszt, múzeumot, vásárt le kell ellenőriznünk, ne ott derüljön ki, hogy állatot látni sem akarnak. A külföldi utazások problémások lehetnek, hacsak nincs az állat útlevéllel, chippel és minden oltással-engedéllyel ellátva – egyes helyeken, például Angliában a nemrég elvégzett féreghajtás bizonyítását is elvárják. Akár külföldre, akár belföldre megyünk állattal, feltétlenül kössünk rá biztosítást, így ha kárt okoz, azt könnyebben fedezzük, és legyünk tisztában azzal, hogy vonaton, buszon és autóban hogyan szállíthatjuk őket előírásszerűen és biztonságosan.

Fotó: iStock.com/humonia

Hagyjuk rokonra?

Ha inkább itthon hagynánk az állatseregletet, akkor sürgősen találnunk kell valakit, aki nem akkor nyaral, amikor mi, megbízhatunk benne annyira, hogy kulcsot adjunk neki a lakásunkhoz, és hajlandó naponta legalább kétszer benézni, etetni, itatni, simogatni, kutya esetében sétáltatni. Persze a legkönnyebben a közeli rokonok, barátok, megbízható szomszédok mozgósíthatók, ha nagyon jó dolgunk van, akár fel is nyalábolhatjuk a kedvencet, és átvihetjük a nagyi kertes házába vagy hasonlóan jó helyekre, és letudtuk az egész gondot.

Hivatalos szitter

Hála az internetnek ma már nem jelent gondot az sem, ha egyetlen rokont vagy ismerőst sem találtunk, aki enni adna az ebnek. Egyre több netes oldalon gyűjtik össze a szitterkedésre hajlandó állatbarátokat, akiket le is ellenőriznek. Zömében kutyák gondozását, szittelését vállalják, általában minimális díjazásért. Lehetőségünk van arra is, hogy az otthonunkba menjen, de arra is, hogy nála legyen az állatunk. Érdemes előzetesen személyesen is megismerkedni, informálódni, hogy az állat is hozzászokhasson ideiglenes ápolójához.

Fotó: iStock.com/petdcat

Állatpanziók

Költségesebb, de biztos megoldás: a legtöbb panzióban gondos kezek és szerető szívek várják a kedvenceket, és mindent megtesznek a kényelmükért. Nem kell azon aggódnunk, hogy a kutya vagy a macska jó kezekben van-e, van, amelyiküknek külön szobája is lehet, és még barátkozni is tud a többiekkel. Az állat odaszállításáról és hazahozataláról felelősséggel gondoskodjunk, és az állatpanzióknál is elvárják, hogy a kedvencnek rendben legyenek az oltásai, a mikrochipje, a kiskönyve, a bolhátlanítást, féregtelenítést is igazolni kell.