Egészség

Visszerek, távozzatok! Tények és tévhitek

A visszérbetegség minket, nőket sújt elsősorban és egyrészt lehet genetikai hajlamunk rá, de mi magunk is sokat tehetünk azért, hogy megelőzzük vagy ha már kialakult, akkor javítsunk a helyzeten.

Az életkor előrehaladtával fokozottan nő a visszér kialakulásának esélye, mivel a kialakulásáért elsősorban a hormonális változások tehetők felelőssé. Ami abszolút nem tesz jót az az álló életmód vagy éppenséggel az állandó ülő életmód. Ülő életmód esetén ha még keresztbe is tesszük a lábunkat, akkor duplán ártunk magunknak. Sokat segíthetünk, hogy ha óránként felállunk, járunk egyet, végzünk egy-két guggolást. Folyamatos állómunka esetén pedig bizony-bizony le kell ülni, illetve akkor is jó, ha átmozgatjuk a lábunkat.

Jó tudni!

Akiknek visszérproblémájuk van, nem ajánlott a fogamzásgátló tabletták szedése, mivel befolyásolják a vér alvadási paramétereit. A kifejezetten nagy visszeresség, azaz főtörzsi visszerességben vannak bizonyos vénabillentyűk, ezek kitágulnak és mögöttük a vér elkezd turbulálni, azaz kavarog összevissza és vérrögöcskék alakulhatnak ki. A lábi vérrögökből pedig sajnos egyenes út vezethet felfelé a tüdőbe, ami egyéb szövődményeket okozhat. A legrosszabb a tüdőembólia, de akár egy mélyvénás trombózis is kialakulhat – mondta dr. Szinetár László érsebész, háziorvos szakorvos a Családbarát magazinban.

Fotó: Unsplash/Brooke Cagle

Megelőzés

  1. Ne legyünk túlsúlyosak!
  2. Mozogjunk eleget!
  3. Ne hordjunk állandóan magas sarkú cipőt!

Meg kell erősítenünk az érfalak rugalmasságát is. Sok olyan gyógynövény létezik, ami ezt segíti, például a körömvirág.