Egészség

Természetes alvássegítő módszerek

Alvászavar olykor bárkinél előfordulhat: egy nehezebb periódus, szokatlan érzelmi vagy fizikai megterhelés, telihold vagy csak a stressz, úgy általában. Mielőtt azonban rohannánk a patikába a legerősebb altatókért, adjunk egy esélyt a természetes szereknek is.

Az álmatlanság bizonyítottan megbetegít: egyrészt figyelmetlenségünk miatt nem teljesítünk megfelelően, képtelenek vagyunk a koncentrációt igénylő feladatainkat ellátni, s nagyobb eséllyel szenvedünk balesetet. A szervezetünk kimerülése miatt pedig immunrendszerünk is legyengül, könnyebben kaphatunk el mindenfajta fertőzést, emellett lelassul az emésztésünk is, hízásnak indulhatunk, s innen már csak egy ugrás a szívelégtelenség, a cukorbetegség és a depresszió.

Az alvást segítő növényi készítmények legfőbb erénye, hogy nem zavarják meg a szervezet természetes alvásciklusát, mint a kemikáliák. Keressük őket bioboltokban, drogériákban, de gyógyszertárakban is beszerezhetőek, feltéve, ha tudjuk, mit szeretnénk, és nem hagyjuk magunkat befolyásolni. Alapvetően az orbáncfűvel, a citromfűvel, a kamillával és a macskagyökérrel érdemes próbálkozni. A teát azért szokták javasolni, mert már maga az elkészítési rituálé és a forró ital is nyugtatóan hatnak az idegrendszerre. Egynapos csodát azonban ne várjunk, pláne az orbáncfűnél, azt érdemes inkább kúraszerűen használni. Ezeknek a növényeknek már az illatuk is nyugtat, éppen ezért kipróbálhatjuk párologtatóban.

Fotó: Unsplash/Hernan Sanchez

Fotó: Unsplash/Hernan Sanchez

Aki természetes módszerekkel szeretne újra jókat aludni, annak mindenképpen be kell tartania pár fontos szabályt:

  • Feküdjünk és keljünk azonos időpontokban.
  • Az elektronikai eszközöket kapcsoljuk ki, a telefont tegyük távol magunktól éjszakára.
  • Olvassunk pár oldalt még az ágyban.
  • Lefekvés előtt minimum 3 órával már ne együnk semmit.