Egészség

A fogyáson túl: fogadalmak egészségünk érdekében

Az Egyesült Államokban a legnépszerűbb újévi fogadalom az, hogy idén most már tényleg lefogyunk végre. Hazánkban nem készült erről felmérés, de van egy érzésünk, hogy hasonló a helyzet. Pedig egészségünk érdekében rengeteget tehetünk, és ennek csak egy kis szelete az egészséges testsúly elérése és fenntartása.

Ezekhez nem kell fenekestül felforgatnunk az életünket, sokszor elég pár egyszerű szabályt betartani, hogy szervezetünk jobban tudjon működni – higgyük el, ez közérzetünkre, energiaszintünkre is hatással van!

Fotó: Pexels/ CC0 License

Fotó: Pexels CC0 License

Egészséges bélflóra

Bélrendszerünk az egyik legnagyobb immunszervünk, hiszen rengteg kórokozó ezen keresztül szívódik fel – vagy éppen nem szívódik fel, és nem betegít meg minket. Ezért beleink egészségesen tartása sokkal fontosabb, mint elsőre hinnénk! Együnk elegendő probiotikumot, és fogyasszunk elég rostot és vizet, hogy optimálisan működjön.

Alkoholfogyasztás

Fogadjuk meg, hogy 2017-ben kevesebb alkoholt fogyasztunk! Állítólag az idei legújabb divat amúgy is a józan bulizás lesz – egyébként teljesen jogos: belegondoltunk már, micsoda paradoxon, hogy elmegyünk szórakozni, barátainkkal találkozni, de alkohol nélkül nem érezzük jól magunkat? Emellett nem is kezdjük el sorolni az alkohol káros mellékhatásait, de szervezetünk számára egy jó feles olyan, mintha bombát dobtak volna le rá, többek közt bőrünket is tönkreteszi.

Helyes edzés

Ha sokat járunk edzőterembe, vagy futni, de igazából soha senki nem magyarázta el, mikre érdemes odafigyelni, változtassunk ezen! Kérjünk fel egy személyi edzőt, hogy tartson nekünk pár órát – ez különösen akkor fontos, ha szoktunk súlyokkal dolgozni, kemény talajon futunk, vagy nagyon intenzív edzéseket szoktunk végezni. Ugyanis ha ezeket helytelen testtartással csináljuk, több kárt teszünk vele, mint gondolnánk, és hosszú távon ízületeink látják kárát a felelőtlen sportnak. Egy szakképzett edző pár óra alatt megtanítja nekünk a helyes guggolás mikéntjét, a felülések metodikáját, vagy segít megfelelő ütéscsillapító cipőt választani.